Ämne: |
Melodifestivalen 2010 |
| Författare |
Inlägg |
|
guran
|
Skapat: 2010-02-07, 23:23
Jag blev lite besviken på premiären av Melodifestivalen 2010. Det var lite av ett bottennapp i mina öron hört. Slutade titta på programmet efter tre låtar och tjuvkikade bara lite spontant här och där. Programledarna var lite för stela. Det lät som om de läste upp väl inövade manus hela tiden. I och för sig gjorde de det väldigt proffsigt.
Öppningslåten med Nanne Grönvall, Charlotte Perrelli och Sonja Alldén tycker jag var lite väl tråkig även om det tydligen var väldigt uppskattat av publiken, om jag ska tro på kvällsblaskorna. Det kunde ha varit så bra mycket bättre med dem. Låten med Dolph Lundgren var en överraskning. Synd att man inte kunde rösta på den.
|
|
Eva
|
Skapat: 2010-02-08, 08:40
Håller med föregående talare. Dolph var bäst! :-)
Annars tycker jag inte att det var så mycket att komma med. Tyckte i och för sig om tjejens bidrag som lät lite utländskt, minns inte ens hennes namn, hon hade väldigt glittriga kläder i alla fall.
Den danska vinnaren gillade jag! Hoppas Sverige får till något lika bra i vår egen tävling!
|
|
Helena92
|
Skapat: 2010-02-08, 10:03
Hejsan!
Alla bidrag i lördagens tävling var verkligen urusla!
Men vi får hoppas på att Highlights har något bra att bjuda på ;)
Och ett överraskande nr lär ju bli Orsa Spelemän, spännande eller?
Det är kul att de tar med något dansband iallfall. Thorleifs låt förra året: sweet kissin in the moonlight var asbra!
|
|
Båtis
|
Skapat: 2010-02-08, 19:59
Jag tyckte inte heller att årets första deltävling var något att hänga i julgranen. Tänk så det kan skilja från år till år och tävling från tävling.
Vi får hoppas på Highlights i nästa omgång som Helena skriver!
|